Stodola je vůbec první budova, která na Filmových ateliérech stála. Byla navržená architektem Vladimírem Karfíkem a postavena v roce 1936. Původně byla využívaná především pro natáčení reklam pro J. A. Baťu, později i pro hrané filmy. Nachází se v ní Velký ateliér, který je stále využíván, a sídlí v ní audiovizuální produkce.
Stodola, první postavená budova filmových ateliérů ve Zlíně, původně sloužila pro natáčení reklam pro Baťovy závody. Byla navržena architektem Vladimírem Karfíkem a nabízela ideální prostředí pro tvorbu reklamních filmů díky akustickým vlastnostem a možnosti rozšíření. Nacházel se v ní takzvaný Velký ateliér, který byl, krom ateliérů na Barrandově, opravdu největší v republice. Postupně se tato budova začala využívat i pro natáčení animovaných a hraných filmů, vznikla zde známá díla jako Vánoční sen, Vzpoura hraček, Cesta do pravěku, Vynález zkázy a mnoho dalších.
Krom zmíněného architekta Vladimíra Karfíka stáli u počátků této budovy doslova oscaroví filmaři: Elmar Klos a Alexandr Hackenschmied. V historii Stodoly se setkáváme s dalšími významnými tvůrci českého filmového průmyslu. Jedním z nich je samozřejmě Hermína Týrlová, která je považována za průkopnici animovaného a loutkového filmu a její práce ovlivnila mnoho dalších umělců v oboru. Největšího ohlasu u nás i ve světě se dočkal Karel Zeman, který svými triky dokázal vytvářet do té doby nevídané scény.
Jméno "Stodola" nese budova díky svému původnímu umístění na louce, kde se dříve pásly krávy. Tento historický kontext dodává místu zvláštní atmosféru a je upomínkou na doby, kdy byly filmy ještě vzdáleny od moderních technologií. Filmy, které zde vznikaly, nejenže získaly uznání doma, ale mnohé z nich byly oceněny i na mezinárodní scéně.
Samotná Stodola ve filmových ateliérech ve Zlíně byla nejen místem tvorby, ale i setkávání významných osobností a umělců, konaly se zde diskuse, workshopy a prezentace, které přispívaly k rozvoji filmového průmyslu a uměleckého myšlení. Toto prostředí umožnilo tvůrcům sdílet své nápady, zkušenosti a inspiraci, čímž přispívalo k obohacení celého odvětví. Stodola tak sloužila nejen k natáčení filmů, ale i jako kulturní a intelektuální centrum, které formovalo další generace filmařů a umělců.
Dnes se Velký ateliér využívá především ke svému původnímu účelu - natáčení reklam. Krom toho zůstává výjimečnou budovou s bohatou filmovou historií, připomínající éru, kdy se Zlín stal nejvýznamnějším místem tvorby filmů pro děti a mládež.
Filmový ateliér z okna domu Ladislava Koldy, 1936
Filmové ateliéry v roce 1937
Ukázka budovy, kolem roku 1937
Pracovníci Filmových ateliérů, 1937
Natáčení reklamního filmu Neděle v trávě, 1937
Natáčení v plenéru, 1936
Natáčení filmu Osvobozené nohy, 1942
Filmový ateliér po požáru střižny v roce 1944